Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

torsdag 9 april 2015

Påsklovsglädje

Nu är det mer tid för barn och hästar denna vecka med åtta söndagar, som den kallas på franska, påskveckan. Smilla får välbehövlig träning i att ha fler människor omkring sig än bara mig. Chateau är överlycklig över många små borstande vänner som hjälper henne av med det kliande vinterhåret. Jasmine som varit med henne varje morgon sedan påskdagen har blivit favoriten. Igår mumlade hon vänligt när Jasmine kom och idag var det mummel och vänligt nosande mest hela tiden. Jasmine är lycklig och jag får naturligtvis tårar i ögonen av glädje. Håhåjaja, tornedalsgenerna igen.

Här leder Jasmine Chateau som följer hennes minsta vink, de är numera bästisar.
De tre yngsta får träna på olika saker som aldrig hinns med på en ridskola. Idag blev det att raspa hovar.
Aron raspar Chateaus hovar. Kanske vill han bli hovslagare som vuxen, men han är inte säker.

Smilla fick leka ridskolehäst och gå på volt med Chateau och Emma-Lie som tränade takt och rytm.
Emma-Lie börjar bli väldigt trygg med piggponnyn nu när hon varit här i fem dagar och det gick utmärkt att hon red på helt egen hand medan jag tränade Smilla på halter och böjningar.
Emma-Lie och Chateau börjar hitta varandra.

4 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker ju barn ska få chansen att lära känna djur och natur som alternativ till allt som drar på skärmar. Sedan har ju jag väldigt roligt själv när jag får sällskap av dem i stallet.

    SvaraRadera
  2. En bra påsk.

    bondmoranpaudden.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Ja, det är det. Man kan väl säga att förutsättningar finns när man har barn och djur omkring sig och vädret är hyfsat.

    SvaraRadera