Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

lördag 6 juni 2015

Sen sommar med midnattssol

Sista gången dricker de vatten innan de flyttar ut i sommarhagar.
Det är försommar enligt almanackan men mest liknar det en ljus november. Sommaren dröjer. Dock bjuder speciellt tidiga morgnar på sol och sena kvällar på sol och nätterna har förstås midnattssol så det är skönt att den tiden är molnen ofta bortblåsta. Nattsömnen blir kort men livet blir lättare.
Första sommarhagen, Elva vakar över hästarnas flocksammanhållning. Gyllir som nyss haft fång har green guard på sig. Chateau har slarvat bort sin, men den kommer strax på så fort jag hittat den

Jag vill vara ute hela natten och får jättemycket gjort som ursäkt för att slippa lägga mig, som en liten unge blir jag i midnattssolsljuset.

Kapten tar det betydligt lugnare och myser bara.
Chateau och Smilla njuter av grönbetet.

5 kommentarer:

  1. Absolut :) samma här i skåne det sa tjoff med sol och värme i torsdags och plötsligt såg jag på kolonin att gräslöken slagit ut i blom, Kapten ser verkligen ut som han vet hur man kopplar av mitt på en grusväg/ridstig så där bara :)

    SvaraRadera
  2. p.s du har nog e-post lådan full nu med bilder Lena :) på din Hotmail, lovade ju skicka lite till boken om Per-albin torp, ska ut och försöka hitta några fler små gårdar och torp, vissa var inga bra foto objekt dom var för mycket renoverade.

    SvaraRadera
  3. I DN idag 17 juni lång artikel om pilgrimsritt. Kanske av intresse?

    SvaraRadera
  4. Har haft tankar om detta tidigare. Även att arrangera ritter längst Dag Hammarskjöld-leden: http://www.svenskakyrkan.se/luleastift/pilgrimsled

    SvaraRadera