Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

fredag 4 mars 2016

Riddagbok 4 mars

Idag fick det vara nog med lättjefulla långritter i solen. Jag tog alla tre hästarna ut på banan och red ett dressyrpass. Den ideala ordningen för mig är då att börja med Smilla eftersom vi är på så grundläggande nivå. Det blir lite övergångar halt, skritt och trav, Kyras ABC med fram- och bakdelsvändningar i hörnen inget mer avancerat så klart.
Hr. Bråddjup kom ut och fotade ridpasset med Smilla vilket är bra eftersom kameran då blir som min ridinstruktör.


Hon har ett typiskt spansk häst -steg, tyvärr också med biljardering på vänster fram som märks mest i traven. Men hovslagaren fixar det mer och mer.

Sedan tar jag gamla Chateau som kan så mycket så det blir det mest avancerade passet för min del. Idag mycket voltarbete, samlad galopp och travövergångar. Samt lite annat som hon bjuder på. Galoppanslag från skrittpiruett bjöd hon på idag t.ex.

Sist tar jag Gyllir övergångar och skolorna öppna och sluta. Jag försöker jobba med tramp för att stärka hans bakdel men än blir det bara någon slags bakdelsvändnng av det, mycket beröm får han ändå eftersom piruetter inte är att förakta. Finfin mellan- och ökad tölt blev det idag. Efter galopp i uppförsbacke blir det riktigt bra kvalitet på tölten hos min fina fem-gångare. Hur vi ska få till flygande pass återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar